پرش لینک ها

آغازگر تغییر از خودمان باشیم.

اگر شما نیز جزو آن دسته از افراد هستید که احساس میکنید باید در روند مدیریت سازمان تان تغییر اساسی ایجاد کنید، بد نیست بدانید که راه شروع این تغییر از درون خود شما آغاز می شود. برای شروع رهبران باید اولویت های جدیدی تعریف کنند، وظایف قدیمی را به دیگران واگذار کنند و نحوه تعامل خود را با تیم‌ها تغییر دهند. اما موضوعی که کمتر به آن پرداخته می شود این است که اغلب رهبران درباره نحوه‌ی توسعه رفتارهای مورد نیاز برای ایجاد تغییرات سازمانی کم توجه هستند.
البته که تغییر رفتار یک فرآیند دشوار است ولی در ادامه یک راهنمای چهار مرحله‌ای ارائه می شود تا رهبران بتوانند با اطمینان بیشتری در این مسیر قدم بردارند:
مرحله 1: افزایش آگاهی از خود
رهبران تنها زمانی می توانند رفتار خود را تغییر دهند که از درک دیگران و افکار و احساساتی که در تلاش برای تغییر تجربه می کنند آگاه باشند.
مرحله 2: ایجاد حس تعهد
آگاهی از نحوه‌ی ادراک دیگران می‌تواند تغییر را آغاز کند، اما تعهد به دیگران احتمال موفقیت را افزایش می‌دهد.
مرحله 3: غلبه بر افکار محدود کننده
علیرغم تلاش های زیاد، افراد ممکن است با افکاری مواجه شوند که تلاش‌هایشان را از مسیر خارج می‌کند. در این مرحله، غلبه بر این تداخل‌ها ضروری است.
مرحله 4: تمرین
تغییر موفقیت‌آمیز اغلب از آزمون و خطا ناشی می‌شود. وقتی تغییرات کوچک و مورد نیاز خودخواسته تمرین شوند و از تجربه‌هایشان یاد بگیرند باعث حصول نتیجه بهتر می شوند.
در پایان باید بدانیم که تغییر رفتار ساده نیست، اما این مهارت برای رهبرانی که در مواجهه با تغییرات مداوم سازمان می‌خواهند به موفقیت دست یابند ضروری است. افزایش خودآگاهی، تعهد به تغییر، غلبه بر افکار محدودکننده و تمرین رفتارهای جدید، این احتمال را افزایش می‌دهند که فرآیند تغییری که مسئول رهبری آنها هستند، نتیجه بخش باشد.

مشاهده
بکشید