پرش لینک ها

سهامدار کردن مدیران ارشد چه تاثیری بر کسب و کار دارد؟

یکی از عوامل اساسی برای موفقیت هر کسب و کار، وجود افراد توانمند و با استعداد در ساختار آن می‌باشد. متأسفانه، در سال‌های اخیر، شاهد مهاجرت بسیاری از مدیران و نخبگان به خارج از کشور هستیم و این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که سیستم آموزشی و شغلی در تربیت نسل جوان و با استعداد برای تسلط بر مهارت‌های مدیریتی ناکام مانده است.
باید توجه داشت همانطور که تعداد کسب و کارها در چند سال اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است، نیاز به مدیران توانمند و با تجربه در فاز توسعه این کسب و کارها، به یکی از اصلی ترین چالش ها تبدیل شده است. اما به دلایلی که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم و همین طور انگشت شمار بودن تعداد این مدیران،باید موارد جذابی جهت تشویق آنها به همکاری در نظر گرفت.
در این شرایط، بسیاری از صاحبان کسب و کار به دنبال جذب نیروهای متخصص هستند که تمایل دارند به مدت طولانی در سازمان فعالیت کنند و در کنار آن، تلاش خود را برای رشد کسب و کار به کار گیرند.
یکی از راهکارهایی که مورد توجه خیلی از صاحبان کسب و کار قرار گرفته است، اعطای سهام به مدیران و نیروهای متخصص است. این اقدام باعث می‌شود که افراد در شاخه های مدیریتی برای دوره‌های طولانی‌تر در سازمان باقی بمانند چرا که با مشارکت در سهام شرکت، تعهد آنها نسبت به موفقیت کسب و کار بیشتر می‌شود.
در این راستا، از مزایای سهام‌داری مدیران می‌توان به جبران اختلاف حقوق با سایر پیشنهادهای بازار و نگهداشت افراد با استعداد برای مدت طولانی اشاره کرد. با توجه به تغییرات سریع در محیط کسب و کار، نگه‌داشتن نیروهای با استعداد به یکی از چالش‌های مهم مدیران تبدیل شده است که با استفاده از این رویکرد، انگیزه افراد برای شرکت در فعالیت‌های سازمانی افزایش یافته و به دلیل مشارکت مستقیم در سود تلاش بیشتری جهت رشد سازمان به کار میگیرند.
همچنین، جذب بهتر سرمایه‌گذاران نیز یکی از مزایای سهام‌دار شدن مدیران می‌باشد. سرمایه‌گذاران اغلب علاقه دارند در کسب و کارها و استارتاپ‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که تیم مدیریتی استوار و برنامه‌های طولانی‌مدت دارند. با انتقال بخشی از مالکیت به مدیران، اعتماد سرمایه‌گذاران به توانمندی و تعهد مدیریت افزایش می‌یابد.

مشاهده
بکشید