پرش لینک ها

تاثیر نگهداشت پرسنل در رشد کسب و کارها

یکی از اصلی ترین چالش های امروز در منابع انسانی جذب و نگهداشت پرسنل می باشد که تا کنون از دیدگاه های متفاوتی به آن پرداخته شده است اما در شرایطی خاص کارشناسان این حوزه بهتر است در عوض تلاش برای استخدام کارمندان جدید، کارمندان فعلی را حفظ کنند . حفظ کارکنان مشابه حفظ بهترین دوستانتان است. وقتی ارتباط قوی با کارکنانتان دارید و از آنها مراقبت می‌کنید، سبب ایجاد تیمی پایدار و متعهد می‌شوید که این موضوع مزایای بسیاری دارد.

• کارمندانی که از شرکت خود راضی هستند، به موفقیت شرکت شما کمک می‌کنند. آنها با انگیزه بیشتری کار می‌کنند، ایده‌های خلاقانه‌تری ارائه می‌دهند و در راستای بهبود فرآیندها و بهره‌وری بیشتر قدم بر می دارند.

• حفظ کارکنان هزینه‌های استخدام های جدید را کاهش می‌دهد. استخدام و آموزش کارمندان جدید نه تنها زمان‌بر است بلکه هزینه‌های مالی نیز دارد. با حفظ کارمندان فعلی، می‌توانید از این هزینه‌ها کاسته و منابع مالی را به طور مؤثر‌تری مدیریت کنید.

• این موضوع برای کارکنان نیز مزایایی دارد. آنها احساس امنیت شغلی می‌کنند و از محیط کاری پایدار و حمایتی بهره‌مند می‌شوند و این باعث افزایش رضایت شغلی، انگیزه و انعطاف‌پذیری آنها می‌شود.

آمار نشان میدهد که هزینه خروج هر فرد از سازمان با در نظر گرفتن زمان جذب نیروی جایگزین و همینطور هزینه هایی که باید بابت آموزش صرف شود برابر با حقوق 6 تا 9 ماه فرد است که در سطوح مدیریتی این عدد به 2 سال نیز میرسد. بنابراین همواره توصیه می شود که چنانچه راهکاری برای نگهداشت نیروی پرسنل کارآمد خود دارید از آن استفاده کنید و مانع از خروج او از سازمان شوید و گزینه جذب نیروهای جدید را در اولویت های بعدی قرار دهید، در واقع یکی از راه های پیش رو این است که بر روی حفظ و توسعه کارکنان فعلی تمرکز کنید چرا که این روشی موثر برای ارتقاء کیفیت کل اعضا و افزایش موفقیت شرکت‌تان است.

مشاهده
بکشید