پرش لینک ها

برای استخدام مدیر ارشد هیچوقت عجله نکنید

مدیران ارشد، سکانداران کشتی کسب و کار شما هستند. همان طور که سپردن سکان کشتی به فرد بی تجربه منطقی نیست، کسب و کارتان را نیز باید به مدیران توانمند و حرفه‌ای بسپارید تا باعث رشد و پیشرفت کل مجموعه باشند.

حساسیت انتخاب مدیران ارشد، به‌اندازه‌ایست که متخصصان حوزه منابع انسانی اعتقاد دارند برای استخدام فردی توانمند که با ارزش‌های مجموعه شما هماهنگ باشد، باید چندین جلسه برای مصاحبه فنی و منابع انسانی در نظر گرفته شود.

با برگزاری جلسات متعدد مصاحبه، شما بیشتر با فرد متقاضی، توانمندی‌هایش، ارزش‌ها، فرهنگ و روحیه‌ او آشنا شده و به این ترتیب ریسک انتخاب شخص نامناسب رو کاهش می‌دهید.

توصیه ما این است که حداقل ۶ الی ۸ جلسه مصاحبه برای استخدام مدیران ارشد هماهنگ کنید. این جلسات می‌تواند در قالب جلسات صبحانه، ارائه و ارزیابی، آشنایی با هیئت مدیره، پرسش و پاسخ با تیم‌های مختلف و همچنین مصاحبه با مدیر منابع انسانی و مدیرعامل برگزار بشوند.

آماده کردن یک لیست محدود از کاندیدها، بررسی همه‌جانبه رزومه‌ها و مشاوره با افراد متخصص باعث میشود تا احتمال خطا در انتخاب مدیر ارشد کاهش پیدا کند. همچنین زمانی که رزومه‌ها در چند مرحله فیلتر می شوند، جلسات با تعداد متقاضیان کمتری و با کیفیت بالاتری انجام خواهد شد.

مشاهده
بکشید