پرش لینک ها

تمام مدیران ارشد و موفق این رفتارهای مشترک را دارند

تجربه چندین ساله ما در کار با مدیران ارشدی که در حوزه فعالیت خود به موفقیت رسیده اند نشان می‌دهد که این مدیران برخی ویژگیهای رفتاری مشترک را دارند که از اصلی ترین دلایل پیشرفت آنها به شمار می رود.
در زیر به چند نمونه از این رفتارها اشاره خواهیم کرد:
1. این مدیران به موارد حاشیه‌ای کمتری توجه می‌کنند و بر روی امور اصلی و مهم متمرکز می‌شوند.
2. اشتراک مطالب و مشارکت این مدیران در شبکه‌های اجتماعی بیشتر به حوزه فعالیت و تخصص خود محدود است.
3. هر مدیر ارشد با توجه به موقعیت و برنامه‌های خود استراتژی نتورکینگ و تیم‌سازی خاص خود را اجرا می‌کند و با افراد هم حوزه‌اش یک شبکه اجتماعی گسترده ایجاد می‌کند تا از تجربیات دیگران بهره‌مند شود.
4.تمامی این مدیران به عنوان یک اولویت در برنامه‌ریزی‌های خود می‌پذیرند که در هر حوزه که مشغول هستند، دستاوردی از خود به جای گذاشته و تاثیرگذار باشند.
5. آنها به مشورت کردن با صاحب نظران در موضوعات مهم اهمیت می‌دهند و با افراد متخصص مشورت می‌کنند.
6. بسیاری از این افراد به عنوان شریک تجاری کمپانی به موضوع رشد و توسعه فردی و کاری خود اهمیت می‌دهند و همواره به این نکته توجه دارند که منافع سازمان به نفع واحد خود است.
7.بسیاری از آنها عملیات محور هستند و سعی می‌کنند تا گفته‌ها و قول‌هایشان با اعمالشان یکسان باشند و نتیجه دلخواه را کسب کنند.
8.رزومه‌های این مدیران نشان می‌دهد که فواصل زمانی جابجایی آنها بازه حداقل سه ساله را پوشش می‌دهد و به تعهدات خود نسبت به سازمان پایبند هستند.
9.این مدیران ارشد تأکید دارند که جلسات فیدبک و ارزیابی دوره ای تأثیر بسزایی در عملکرد تیم آنها دارد و سعی می‌کنند تا به انتقادات افراد تیم خود گوش فرا دهند و محیط گرم و دوستانه‌ای برای کار کردن به وجود بیاورند.

با توجه به این نکات، مدیرانی موفق به شمار میروند که تلاش کنند تا با عملکرد مؤثر و موفقیت‌آمیز در نقش مدیریتی خود، به عنوان افرادی خوشنام و قابل اعتماد در بازار شناخته شوند و همچنین به برند شخصی خود نیز احترام می‌گذارند.

مشاهده
بکشید