پرش لینک ها

مدیریت توسعه فردی کارکنان

اکثر مدیران می دانند که نه تنها باید به شرایط شغلی اعضای تیم خود فکر کنند بلکه باید به پیشرفت حرفه ای آنها کمک کنند . اما آیا تا به حال به این فکر شده است که می توان فراتر از منابع استاندارد،برای توسعه فردی کارکنان مسیری را مشخص کرد؟
نظرسنجی جدیدی که انجام شده است نشان می دهد که تقریباً 90٪ از نسل جدید “فرصت‌های رشد و توسعه شغلی” را به عنوان یکی از اصلی ترین ارزش ها می‌پذیرند، اما کمتر از 40٪ از آنها احساس می‌کردند که در ماه گذشته چیزی جدید در محیط کاری یاد گرفته‌اند. نقش مدیران بر تجربیات محیط کاری کارکنان جوان بر کسی پوشیده نیست.
نتایج تحقیقات نشان می دهد که مدیران موفق در این حوزه تنها به عملکرد HR اتکا نمی‌کنند تا بتوانند برنامه‌های پیشرفت شغلی ‌مناسب ایجاد کنند. به جای آن، آنها مشاوره، پشتیبانی و تدریس را شخصی سازی کرده و پیگیری می‌کنند، و در این مسیر نه تنها فرصت‌های یادگیری اصلی را در اختیار کارمندان قرار می دهند بلکه از رشد های متناوب هفته به هفته و ماه به ماه اطمینان حاصل میکنند که این رویکرد عامل اصلی ایجاد اشتیاق و انگیزه در تیم‌ها می‌شود.

مدیریت کارکنان به این شکل ممکن است دشوار به نظر برسد، اما با پیگیری این مراحل کلیدی میتوان به این امر دست پیدا کرد:

• اطلاعات توسعه کارکنان را به طور منظم جمع آوری کنید که شامل مشاهدات، ارزیابی‌های بالقوه، بازخوردها، سبک‌های کاری ترجیحی، محرک‌ها، اهداف شغلی و موارد دیگر باشد.
• مشاوره هفتگی و به‌روزرسانی این اطلاعات راه دیگری است که نکات جدید و تعاملات را یادداشت کنید.
• هر سه ماه یکبار تجزیه و تحلیل عمیقی انجام دهید و پیشرفت، واکنش به تلاش‌های مشاوره‌ای و تغییرات مورد نیاز را شناسایی کنید.
• به طور منظم با کارکنان در مورد پیشرفت فردی و روش‌های توسعه صحبت کنید و نشان دهید که به موفقیت آن‌ها اعتقاد دارید.
• از جدول برای ارزیابی عملکرد سالیانه استفاده کنید تا توانایی ارائه بازخوردهای مفهومی را بهبود ببخشید.
اگرچه ممکن است محدودیت‌های زمانی باعث ایجاد نگرانی شود،اما سرمایه‌گذاری در توسعه فردی کارکنان ، تیم‌های استثنایی و با عملکرد بالا را ایجاد می‌کند. پیگیری و تعهد شما باعث تشویق کارکنان به بهبود مهارت‌ها، افزایش نرخ نگهداشت و جذب استعدادهای برتر می‌شود. پیشنهاد میشود که اگر میخواهید که از شما به عنوان یک مدیر تحسین‌شده یاد شود ، ایجاد روش توسعه فردی را دریغ نکنید.

مشاهده
بکشید