پرش لینک ها

کارفرمایان چه مسیری را برای نگهداشت مدیران ارشد خود باید طی کنند؟

مدیران ارشد، یکی از تاثیرگذارترین عوامل در رشد هر کسب و کار محسوب می‌شوند و نگهداشت آن‌ها برای هر کارفرما چالش‌هایی ایجاد می‌کند.
در ادامه، به برخی از موارد مهم که برای نگهداشت مدیران ارشد اهمیت دارد، اشاره می‌کنیم:

·      مدیران ارشدی که به یکی از نقاط کلیدی کسب و کار تبدیل شده‌اندو به سازمان ارزش افزوده می‌دهند، معمولاً نیازمند تایید بیشتری از سوی کارفرما هستند.

·      از زمان استخدام مدیران ارشد، به طراحی آینده شغلی آنها اهمیت بدهید و بهتر است از ابتدا در نظر داشته باشید که این فرد بعد از گذشت چند سال در سازمان شما چه جایگاهی خواهد داشت و آیا سازمان شما زمینه رشد او را فراهم می‌کند یا خیر.

·      با توجه به سابقه کاری مدیران، مراحل نگهداشت آنها می بایست به خوبی انجام شود.در نظر داشته باشید که با توجه به توانمندی آنها، بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز به دنبال جذب آن‌ها بوده و ممکن است پیشنهادهای بهتر، باعث ترغیب آنها برای تغییر شغل شود.

·      توجه به این موضوع مهم است که شرایط حقوقی فرد می بایست بررسی شده و با رنج حقوقی بازارکار مقایسه شود. همچنین، با ارائه تسهیلات و شرایط تشویقی، ارزشمندی فرد در شرکت را به او ثابت کنید.

·      اگر شرایط ارتقاء شغلی وجود دارد، بهتر است این پیشنهاد از سمت شما مطرح شود و با گسترش تیم، انگیزه فرد را افزایش دهید.

·      تبدیل کردن فرد به مهره‌ای تاثیرگذار و نزدیک کردن او به مشارکت در سود شرکت، مانند اهدای سهام، می‌تواند از دیگر موارد پیشنهادی باشد.(البته در حال حاضر شرکتهای استارت آپی به این موضوع توجه کافی را دارند و صنعت های دیگر نیز هر کدام به نوبه خود در تلاش هستند تا در این مسیر قدم بردارند.)

به صورت کلی، مدیران ارشد و تاثیرگذار همواره تمایل دارند در شرکت هایی که نیاز به رشد و تغییر دارند، همکاری داشته باشند. بنابراین، بهتر است از ایجاد یکنواختی در سازمان خود جلوگیری کرده و همواره در مسیر رشد قدم بردارید تا این افراد مایل به همکاری با شما باشند.

مشاهده
بکشید