پرش لینک ها

بهتره مصاحبه رو آنلاین هماهنگ کنیم یا حضوری؟

در چند سال گذشته و با توجه شرایط به وجود آمده، مصاحبه تلفنی و آنلاین جای خودش را در شرکت‌ها و بین کارجوها پیدا کرد. البته مصاحبه حضوری و آنلاین، معایب و مزایای خود را دارند، اما نکته مهمی که در مورد انتخاب روش مصاحبه وجود دارد و معمولاً کمتر به آن پرداخته میشود این است که برای مصاحبه با هر فرد بهتر است از چه روشی استفاده کنیم؟
در حال حاضر بیشتر سازمان‌ها یک فرآیند ثابت را برای مصاحبه با همه کاندیداها در نظر می‌گیرند که معمولاً این فرآیند ترکیبی از مصاحبه آنلاین و حضوری است. البته که داشتن یک فرآیند مشخص یکی از ویژگی‌های هر مجموعه موفقیست، اما برای رسیدن به نتیجه بهتر، گاهی اوقات و برای بعضی از افراد، می بایست استثنا قائل شویم.
با توجه به فیدبک‌ها و بازخوردهایی که ما از افراد و مجموعه‌های مختلف می گیریم، انتخاب بهترین روش مصاحبه با توجه به پوزیشن مورد نظر میتواند متفاوت باشد. پیشنهاد ما این است که برای موقعیت‌های شغلی حساس و کلیدی در مجموعه‌تان، اگر رزومه فردی در ارزیابی اولیه مورد تایید شما بود، حتماً مصاحبه‌ها را به صورت حضوری هماهنگ کنید. چرا که برای جذب فرد مناسب در این پوزیشن‌ها به جز دانش فنی، داشتن مهارت‌های نرم نیز اهمیت زیادی داشته و مصاحبه حضوری برای شما این امکان را فراهم میکند که خیلی سریع‌تر متوجه ویژگی‌های شخصیتی و مهارت‌های نرم افراد بشوید. در برخی موارد زبان بدن فرد نیز بیان‌کننده خیلی از موضوعات و مسائل هست که در مصاحبه‌های آنلاین با پلتفرم‌های مختلف قابل تشخیص نیستند.همچنین با  هماهنگی مصاحبه حضوری کاندید با فرهنگ سازمان شما از نزدیک آشنا شده و فرصتی در اختیار شما قرار میگیرد تا سازمان خود را به او معرفی کنید.

مشاهده
بکشید