خواندنی ها
اخبار منابع انسانی، اخبار HR ،اطلاعات جدید منابع انسانی، گزارشهای حوزه منابع انسانی
رویدادها و روندهای منابع انسانی، اخبار مدیریت منابع انسانی ،آخرین اخبار منابع انسانی اطلاعات جدید در حوزه منابع انسانی ،مطالب روز منابع انسانی ،تحولات اخیر منابع انسانی
فرهنگ سمی سازمان؛ عامل اصلی استعفای کارکنان
مصاحبه شغلی را نمیتوان صرفاً بهعنوان ابزاری برای ارزیابی متقاضیان در نظر گرفت؛ بلکه این فرایند، بستری دوسویه برای تبادل اطلاعات، شناخت متقابل و ارزیابی تناسب میان فرد و سازمان است. به زبان سادهتر مصاحبه شغلی فقط یک آزمون یک طرفه نیست؛ یک گفتوگوی دوطرفه است.
۵ سوال طلایی که کارجویان باید در مصاحبه شغلی بپرسند «راهنمای حرفهای برای گفتوگو با مدیر جذب
مصاحبه شغلی را نمیتوان صرفاً بهعنوان ابزاری برای ارزیابی متقاضیان در نظر گرفت؛ بلکه این فرایند، بستری دوسویه برای تبادل اطلاعات، شناخت متقابل و ارزیابی تناسب میان فرد و سازمان است. به زبان سادهتر مصاحبه شغلی فقط یک آزمون یک طرفه نیست؛ یک گفتوگوی دوطرفه است.
هنر رهبری در عصر هوش مصنوعی
رهبری یا لیدرشیپ در دنیای مدرن تحت تأثیر پیشرفتهای فناوری و هوش مصنوعی دچار تغییرات اساسی شده است. ظهور ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، وظایف مدیران و رهبران سازمانها را متحول کرده و پرسشهای جدیدی درباره نقش انسان در تصمیمگیریهای کلیدی مطرح شده است.
آیا هوش مصنوعی جایگزین رهبران خواهد شد، یا اینکه بهعنوان یک ابزار کمکی، قابلیتهای آنها را تقویت خواهد کرد؟
هدهانتینگ (Headhunting) چیست و چرا برای کسبوکارها اهمیت دارد؟
طبق تعریف Indeed که بزرگترین پلتفرم و وبسایت کاریابی و منابع انسانی در جهان است، هدهانتینگ فرآیند جذب بهترین نامزد ممکن برای یک موقعیت شغلی است.
معنی لغوی هدهانت چیست؟
همینطور که تعداد جایگاههای شغلی خالی رکورد میشکند، جذب افراد باکیفیت هم برای شرکتها کاری سختتر میشود. بنابراین روش شکار استعدادها میتواند به شرکتها کمک کند تا جستجوهای خود را بهینهتر کنند و بهترین استعدادها را جذب کنند. در این مقاله قصد داریم بگوییم هدهانتینگ (به اختصار هدهانت) یا شکار استعدادها دقیقاً چیست، چه مزایا و معایبی دارد، هدهانتر (Headhunter) به چه کسی میگویند و چرا هدهانت برای شرکتهای بزرگ اهمیت زیادی دارد.
از مدیر میانی به مدیر ارشد: ۹ اشتباه که مانع ارتقای شغلی میشود
بسیار دیدهایم مدیران میانی که در سازمان میدرخشند و الگوی همه همکاران هستند اما هیچوقت ارتقای شغلی نگرفته و به مدیر ارشد تبدیل نشدهاند. یا شاید به عنوان یک فرد بیرونی وقتی عملکرد این دسته از افراد را میبینیم برای ما تحسینبرانگیز باشد و عدم ارتقای آنها ما را متعجب کند؛ یا اینکه خودمان هم قربانی این وضعیت باشیم و به عنوان یک مدیر میانی، همیشه احساس شکست کرده و خود را یک ستاره بازنده بدانیم. اما دلیل این نوع عدم ارتقا در جایگاههای شغلی چیست؟
در این مقاله از بلاگ HCTLinked راز عدم ارتقای بهترین مدیران میانی به مدیر ارشد را فاش میکنیم، همراه ما باشید.
ایجاد حس قدردانی تا چه میزان در نگهداشت سرمایه انسانی موثر است؟
در محیط کارهای پویا و پیچیده امروزی، مدیران به عنوان رهبران سازمانی مسئولیتهای گستردهای بر عهده دارند. از جلب رضایت و انگیزش کارمندان گرفته تا اجرای استراتژیهای مؤثر، مدیران سطح بالا نقش بسیار حیاتی دارند. اما آیا این نقشها به درستی ارزیابی شده و قدردانی گردیدهاند؟ معجزه قدردانی در سازمانها به معنای تجلی احساس ارادت [...]
پدیده سکوت سازمانی چیست؟
تابهحال به اهمیت پدیدهای به نام سکوت سازمانی (Organizational Silence) توجه کردهاید؟ آیا در سازمان شما این پدیده حاکم است یا خیر؟ سکوت سازمانی زمانی اتفاق میافتد که ارتباط درستی بین کارکنان و مدیران وجود نداشته باشد و کارکنان نتوانند نظرات، پیشنهادات و انتقادهای خود را به گوش مدیران برسانند. زمانی که یک کارمند با [...]
پلهای برای صعود: تاثیر دانش زبان خارجی بر پیشرفت شغلی
تاکنون به اهمیت یادگیری یک زبان خارجی در جهت رشد و موفقیت شغلی خود فکر کردهاید؟ در دنیای امروزه اهمیت این موضوع بر کسی پوشیده نیست و همانطور که می دانید تسلط بر زبان انگلیسی در شرکت های بین المللی یکی از نیازمندیهای اصلی برای جذب و استخدام می باشد. این در حالی است که [...]
چرا مصاحبه خروج از سازمان
تاکنون به این موضوع فکر کردهاید که مصاحبه خروج چه مزایایی میتواند برای سازمان شما به همراه داشته باشد؟ برخی سازمانها به اهمیت این موضوع پی بردهاند و با بهرهگیری از مزایای آن، روزبهروز، مسیر رشد و موفقیت خود را هموارتر میکنند. مصاحبه هنگام خروج کارمندان، نهتنها یک اقدام هوشمندانه، بلکه واقعیترین گفتوگو بین سازمان [...]
تاثیر مدیران نالایق در کاهش حس وفاداری کارمندان
بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط ما وجود مدیران نالایق، بیشترین عامل کاهش حس وفاداری در کارمندان است. مدیر لایق علاوه بر داشتن توانایی و دانش لازم برای جایگاهش، باید از مهارتهای نرم هم بهخوبی برخوردار باشد. منظور از مهارتهای نرم، مواردی مانند هوش هیجانی، توانایی برقراری ارتباط مناسب با اعضای تیم، گوشدادن فعال به [...]